VÄLKOMMEN TILL KITCHLINE.SE

Varje produkt i vårt sortiment är noga utvald för att spegla hållbarhet, design och funktion – från innovativa verktyg till tidlösa serveringsdetaljer.

Garanti & reklamationsrätt

Trygghet vid köp

Hos Kitchline vill vi att du ska känna dig säker när du handlar. Alla produkter vi säljer omfattas av svensk konsumentlagstiftning och är garanterade att stämma överens med produktbeskrivningen samt vara fria från ursprungliga fel.

Din lagstadgade reklamationsrätt

Som kund har du, enligt Konsumentköplagen, rätt att reklamera varor med ursprungliga fel i upp till tre år från leveransdagen. För att reklamationen ska godkännas behöver felet ha funnits redan vid leveransen.

Upptäcker du ett fel, kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt på info@kitchline.se eller 0760-60 53 60. Beskriv vad som är fel och bifoga gärna bilder. Vid en godkänd reklamation står vi alltid för returfrakten.

Så hanterar vi en reklamation

När en reklamation godkänns försöker vi i första hand åtgärda felet genom reparation eller att skicka en ny vara. Om detta inte är möjligt kan du istället få ett prisavdrag eller häva köpet och få tillbaka pengarna.

Viktig information

  • Garantin gäller inte skador som uppkommit genom normalt slitage, felaktig användning, bristande skötsel eller yttre påverkan.

  • Kontrollera alltid varorna direkt när du får hem dem och spara din orderbekräftelse, då den fungerar som inköpsbevis.

Vi finns här för att hjälpa dig! Tveka inte att höra av dig om du har frågor eller behöver stöd vid en reklamation.


Oberoende vägledning (Konsumentverket)

För opartisk vägledning om reklamation, ångerrätt och köp på distans kan du besöka Hallå konsument (Konsumentverket):

Tvistlösning (ARN)

Om vi inte kommer överens kan du få ärendet prövat av Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Vi följer ARN:s rekommendationer. Läs mer och gör anmälan: arn.se/konsument.